فعالیت های پرورشی

با ما همراه باشید :

مهـــــــــــــــــــــــــــــر مــــــاه

هفتـــــــــــه اول:

سال تحصیلی ۹۷-۹۶ با نام و یاد خداوند متعال و آشنایی نوآموزان با محیط پیش دبستان و مربیان آغاز شد.

اولیـــن روز از سال تحصیـــلی با حضور نوآموزان آمادگی و پیش دبستانی و اولیاء گرامی با گرفتن جشن آغاز شد.

پس از شناخت نوگلان با مربیان و محیط آموزشگاه از آنها پذیرایی به عمل آمده و برای جذب بیشتر دانش آموزان به آنها جوایزی اهدا گردید.

دراین هفته ضمن ایجاد محیطی شاد و سرگرم کننده برای نوگلان،جشنی در خصوص آشنایی بیشتر با محیط پیش دبستانی ترتیب داده شد.

هفتـــــــــــه دوم:

هفته ی دوم مهرماه مصادف بود با تاسوعا و عاشورای حسینی(ع)،دراین هفته با نوآموزان در این رابطه صحبت شده و همگی با این روز مهم و رشادت های امام حسین(ع) آشنا شدند و در اواسط هفته با پخت شله زرد و پخش آن در میان نوآموزان،تقسیم نذری را برای نوآموزان توضیح دادند که سخنران جناب آقای موسوی یکی از موسسان دانشگاه و حوزه علمیه بودند.همچنین از مداح عزیز درخواست شد،در مراسم قطعه ای از مدح آن حضرت اجرا کنند.

درپایان هفته روز جهانی سالمند را با توزیع کارتهای رنگی بین نوگلان و یادآوری احترام به سالمندان عزیز،این روز مهم را ارج نهادیم.

هفتـــــــــــه سوم:

هفته سوم مهرماه مصادف بود با روز جهانی کودک،در این هفته جشنی ترتیب داده شد و از آقای سرائیان مربی سرود بچه ها درخواست شد دراین جشن با سرودن شهرهای زیبا و نواختن ارگ فضا را شادتر کنند.

درپایان جشن نوآموزان با گرفتن جوایز شادی شان را دوچندان کردند.همچنین روز جهانی پست را با دادن واحد کار مربوطه ارج نهادیم.

هفتـــــــــــه چهارم:

هفته ی چهارم مهرماه روز تربیت بدنی و ورزش بود که با ترتیب دادن اردوی پارک مشتاق نوآموزان را با این روز زیبا و پرانرژی آشنا کردیم و روز پر شور و نشاطی را برای نوگلان عزیز ترتیب دادیم.مربیان در هفته ی پایان مهر شعرها و کاربرگ های فصل پائیز را به نوآموزان عزیز یاد آوری و آموزش دادند.

آبــــــــــــــــــــــــــــــــــــان مــــــاه

هفتـــــــــــه اول:

هفته اول آبان ماه،همچنان در ماه های صفر-محرم مواجه شدیم که با ارائه کاربرگ های مختص ایام سوگواری اباعبدالله حسین این روز ها را یادآور شدیم.همچنین کاردستی های مربوطه آموزش داده شد و با گفتن شعرها و داستان هایی درخور سن ایشان،اهمیت این موضوع برای آنها آشکار شد.

هفتـــــــــــه دوم:

هفته دوم آبان ماه ، با خواندن شعر و سرود سرودهای پاییزی آغاز کردیم.اولیاء مدرسه با دادن کاربرگ هایی میوه های فصل پاییز را توضیح داده و بچه هارا با این فصل بیشتر آشنا کردند.

و این هفته را با آغاز سرمای هوا و گرمای وجود بچه ها به پایان رساندیم.

هفتـــــــــــه سوم:

مدیریت استعداد سبز در این هفته،برای نوآموزان برنامه کتاب خوانی را به مناسبت،روز کتاب و کتاب خوانی در نظر گرفتند که از بچه ها خواسته شد،کتاب هائی را با دلخواه خود به مدرسه اهدا کنند تا با اهمیت این روز آشنا شوند،همچنین با خواندن کتاب های مختلف این مهم را به بچه ها یادآوری کنیم.

هفتـــــــــــه چهارم:

هفته آخر آبان ماه،برنامه تغذیه هماهنگ  را برای بچه ها در نظر گرفتیم که با اهمیت آداب درست غذا خوردن و همچنین استفاده از تغذیه سالم آشنا شوند.

در این رابطه از والدین گرامی خواسته شد که در تاریخ مشخص،غذای خانگی مشخصی تهیه بفرمائید و با انداختن سفره های بزرگ همه کلاسها در سالن استعداد سبز مشغول غذاخوری شدند.

آذر مــــــــــــــــــــــــــــــــاه

هفتـــــــــــه اول:

هفته اول آذرماه،با سردی هوا و گرمای وجود بچه ها آغاز شد.در ابتدای هفته،مدیریت محترم استعداد سبز به همراه اولیاء گرامی برنامه ای برای شادی هرچه بیشتر بچه ها ترتیب دادند و آنها را به خانه خلاقیت بردند.

در خانه خلاقیت همه نوآموزان با انواع بازیهای فکری و آموزشی آشنا شدند و انواع بازیها را امتحان کردند.در پایان هفته شهادت امام حسن عسگری (ع) بود که با دادان واحد کارهای مربوطه این روز عزیز را گرامی داشتیم.

هفتـــــــــــه دوم:

هفته دوم آذرماه مصادف است با میلاد با سعادت حضرت رسول اکرم (ص) و روز اخلاق و مهرورزی.پیش دبستانی استعداد سبز هم برای ارج نهی این روز عزیز،واحدکار مربوطه را در نظر گرفتند.

تا پایان هفته شعرهای مربوطه به این فصل و کاردستی های زیبایی توسط مربیان دلسوز به نوآموزان آموزش داده شد.

هفتـــــــــــه سوم:

هفته سوم  آذرماه با آلودگی هوای بسیار زیاد وآلودگی آب که مربیان گرامی با درست کردن واحدکارهای مرتبط این موضوع را بسیار تأکید کردند.

و مربیان دلسوز پیش دبستانی با همکاران مدیر محترم آموزشگاه، از خوردن آب آشامیدنی پیش دبستانی جلوگیری جلوگیری کرده و همچنین با خرید آب معدنی این موضوع را به بچه ها توضیح دادند.

هفتـــــــــــه چهارم:

هفته چهارم آذرماه با شور و شوق زیادی آغاز شد.بچه ها با انرژی زیادی هفته را شروع کردند.عکاس محترم مدرسه آقای خدایی با دکور تم شب یلدا شادی بچه ها را دوچندان کردند و با عکسهای زیبا،این روز قشنگ را زیباتر کردند.آجیل و گندم و انار و هندوانه زینت بخش سفره یلدایی استعداد سبز شد و هفته آخر آذرماه این چنین رنگین پایان یافت.

دی مــــــــــــــــــــــــــــــــاه

هفتـــــــــــه اول:

هفته اول دی ماه،شروع فصل زمستان با سردی هوا و گرمای وجود بچه ها آغاز شد.در هفته اول سنجش بینائی،با همکاری سازمان و پایگاه بینائی سنجی در مرکز آموزشگاه استعداد سبز انجام گرفت و نوآموزانی که احتیاج به معالجه داشتند توسط نامه به اولیاء اعلام گردید.

در پایان هفته با شعر و سرودهای زمستانی و واحدکارها برای هفته های آینده تنظیم شد.

هفتـــــــــــه دوم:

این هفته بچه ها بسیار با شور و شادی به پیش دبستان می آمدند چون در ابتدای هفته به آنها وعده اردو داده شد.اردوی بازدید از دندانپزشکی شیخ صدوق با سرپرستی مربیان عزیز و دلسوز استعداد سبز این شادمانی را دوچندان کرد.بچه ها در کلینیک می توانستند ۱ ساعت نقش دندانپزشکان عزیز را بازی کنند از مزایای چکاپ دندان سالانه بهره ببرند.همچنین نوآموزانی که مشکلاتی داشته باشند توسط پزشک معاینه وسپس به کلینیک معرفی می شوند.در پایان بچه ها با شور و نشاط فراوان به پیش دبستانی بازگشتند.

هفتـــــــــــه سوم:

این هفته نیز تعداد درگیری از نوآموزان استعداد سبز به اردوی بازدید آموزشی کلینیک شیخ صدوق رفتند.در مورد معاینه پزشک قرار گرفتند و عده ای برای درمان به کلینیک معرفی شدند.

همچنین واحدکارهای بهداشت برای توصیه هرچه بیشتر مسواک و خمیردندان به نوآموزان داده شد تا با اهمیت این موضوع بیشتر آشنا شوند.

هفتـــــــــــه چهارم:

در پایان این ماه برای اطلاع اولیاء از وضعیت سه ماهه نوآموزان جلسه ای ترتیب داده شد تا اولیاء ضمن اطلاع از وضعیت تحصیلی نوآموزان،با مربی پیش دبستان و روبرو شده و ارتباط این دو با یکدیگر هرچه بیشتر باشد،باعث بهبود روند کارکرد نوآموز خواهد شد.

بهمن مــــــــــــــــــــــــــــــــاه

هفتـــــــــــه اول:

هفته اول بهمن ماه،با شور و نشاط بیشتری آغاز شد.چون در این ماه بزرگترین اتفاق سازنده برای میهن عزیزمان ایران رخ داده و سالهاست این روزها خاطره های زیادی را برای ما تداعی می کند.

مربیان عزیز هم با گذاشتن آهنگهای انقلابی و کاردستی های مرتبط این موضوع را برای نوآموزان توضیح دادند.

هفتـــــــــــه دوم:

در مرکز پیش دبستانی شور و حال عجیبی برپا بود.همه در تدارک جشن انقلاب کلاس ها را تزئین می کردند و بچه ها با شور و شعف در راهروی مدرسه شعرهای انقلابی را زمزمه می کردند.

بچه ها با انجام واحدکارها با مضمون انقلاب بیشتر با حال و هوای این روزها در سال های پیش آشنا می شدند.

هفتـــــــــــه سوم:

به منظور جشن ۲۲بهمن پیش دبستانی استعداد سبز در نظر داشت طبق روال سالانه،آش رشته ای تهیه کند که با مشارکت کلیه نوآموزان و والدین عزیز هرچه بهتر انجام می شد.

به این منظور دیگ های آش و وسایل مورد نیاز آن توسط اولیاء گرامی و اولیاء مدرسه تهیه شد و آش ۲۲بهمن در سرمای زمستان گرمابخش وجود همگان شد.آقای خدائی فیلمبردار محترم مدرسه از بچه ها فیلم گرفتند و شادی آنها در این روز ثبت شد.همچنین آقای سرائیان معلم سرود بچه ها در این جشن با شکوه حضور داشتند.

هفتـــــــــــه چهارم:

در پایان بهمن ماه،مدیریت عزیز پیش دبستان استعداد سبز در نظر گرفت نوآموزان را به خانه نجوم ببرد تا بچه ها با این مطلب هم آشنائی پیدا کنند.از اتفاق نوآموزان بسیار خوشحال و سرحال به این موضوع توجه کردند و با اشتیاق به این اردوی آموزشی رفتند.

در پایان این ماه بچه ها بسیار با انرژی به آموختن مطالب درسی پرداختند.

اسفنـــــــــــــــد مــــــــــــــــــــــــــــــــاه

هفتـــــــــــه اول:

هفته اول اسفند ماه مصادف بود با شهادت حضرت فاطمه(س) در این رابطه توضیحاتی توسط مدیر محترم برای نوآموزان عزیز ایراد شد و واحدکارهائی برای این روز عزیز تدارک دیده شده بود که به نوگلان داده شد.همچنین کاربرگ هایی در رابطه با تدارکات سفره هفت سین و شعرهای نوروز آموزش داده شد.

هفتـــــــــــه دوم:

هفته دوم اسفند ماه مدیریت استعداد سبز در نظر گرفتند که نوآموزان را به سازمان آتش نشانی ببرند و از نزدیک آنها را با خطرات ناشی از آتش سوزی آشنا کنند.در این رابطه نیز واحدکارهایی به نوگلان داده شد تا این آموزشها ثبت شود.

همچنین با همکاری مربیان آتش نشانی این روز برای بچه ها به روزی خاطره انگیز تبدیل شد.

هفتـــــــــــه سوم:

هفته سوم اسفندماه سفره هفت سین زیبایی در پیش دبستانی استعداد سبز انداخته شد تا بچه ها عکس یادگاری با دوستانشان در پیش دبستانی داشته باشند.همچنین عکس پرتره توسط آقای خدائی از نوگلان آمادگی گرفته شد.

فیلمبرداری و نغمه های شاد حاجی فیروز شادی بخش استعداد سبز بود.

هفتـــــــــــه چهارم:

هفتـــــــــــه چهارم:

هفته چهارم اسفند ماه مصادف بود با جشن نوروز که با شور و شعف نوگلان همراه بود.در این هفته همه با شور و نشاط دیگری به مدرسه آمدند و بی صبرانه منتظر جشن نوروز بودند.مربیان دلسوز استعداد سبز با یادآوری نمادهای هفت سین شور و نشاط بچه ها را مضاعف کردند.در جشن نوروزی با فیلمبرداری و عکاسی از سفره و اجرای نمایش توسط حاجی فیروز شادی و لبخند به لبهای نوگلان نقش بست و به امید روزهای پربرکت و سلامتی و نشاط در سال جدید هدایای نوروزی همراه با پیک و تنگ ماهی به نوگلان تحویل داده شد.